در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #33941

    comreg
    مشارکت کننده

    شاید تا به حال در مورد چگونگی انتصاب هیئت مدیره در شرکت های تعاونی و تعداد اعضای آنها و… مقالاتی خوانده باشید. اما یک مقاله جدید در مورد نحوه ی انجام وظایف این هیئت، به نقل از سایت موسسه ثبت شرکت فکر برتر قرار می دهیم که اطلاعات خوبی را در اختیار علاقمندان در این زمینه قرار می دهد.
    1- انجام وظایف در هیئت مدیره به صورت جمعی صورت می گیرد. از آنجا که وظایف و اختیارات را قانون به هیئت مدیره، تکلیف و تفویض کرده است و نه به اعضای آن، لذا اجرای وظایف و اعمال اختیارات هیئت مدیره به صورت جمعی صورت می گیرد. برای اینکه اقدامات هیئت مدیره به صورت جمعی باشد، لازم است در جلسه رسمی هیئت مدیره با اکثریت مقرر (اکثریت مطلق اعضای حاضر) درباره آن ها تصمیم گیری شود و در صورتجلسه ی مربوطه، قید گردد.
    2- هیچ یک از اعضاء حق ندارد از اختیارات هیئت، به صورت شخصی استفاده کند مگر در موارد خاص که وکالت یا نمایندگی کتبی از طرف هیئت مدیره داشته باشد.
    3- هیئت مدیره می تواند قسمتی از اختیارات خود را با اکثریت سه چهارم آراء به مدیر عامل تفویض نماید.
    نکته 1: هرگاه عضو هیئت مدیره بدون داشتن اختیار لازم، اقدامی کند که از آن حقی برای دیگران نسبت به شرکت تعاونی یا تکالیفی برای شرکت در برابر این اشخاص ایجاد شود، شرکت تعاونی و هیئت مدیره، مسئول آن خواهند بود و نمی توانند به استناد اینکه عضو هیئت مدیره بدون داشتن اختیار اقدام کرده است، از آن معاف شوند. عضو مذکور در برابر هیئت مدیره مسئول است و هیئت مدیره می تواند برای جبران زیان وارده، به وی رجوع کند.
    نکته 2: نمایندگی یا وکالتی که هیئت مدیره برای انجام کاری به عضوی واگذار کرده است قابل واگذاری به غیر نیست، مگر اینکه در این مورد، از طرف هیئت مدیره وکیل در توکیل غیر باشد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)

کاربر گرامی برای پاسخ به این موضوع اگر عضو روکش هستید باید سایت شوید در غیر اینصورت باید عضو شوید.