در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #33172

    academyit
    مشارکت کننده

    یک نقل قول قبل از اینکه شروع کنیم:
    ” همیشه قوی ترین نیست که از یک گونه دوام میاره ، یا اونیکه از همه باهوش تره! اون کسی است که بیشتر خودشو با تغییرات وفق می ده” !
    اولین باری که با این نقل قول مواجه شدم منو متوجه خیلی از مشتریانم کرد. این واقعیت که اون ها باید خودشون رو با دنیایی دیجیتالی جدیدی که درونش زندگی می کنن وفق بدن .که اگر اونا این کار رو نکنند زیاد دووم نمیارن!
    ولی اخیرا به این فکر افتادم که این مورد به ما طراحان وب هم همچنین ربط داره.

    من ناراحتی طراحان وب غیر وابسته رو می بینم که چقدر براشون سخته که کار پیدا کنند و چگونه کار ها از گذشته سخت تر شده است . ولی من باور دارم که اگر ما بتونیم خودمون رو با تغییرات همراه کنیم ما از عهده کارامون قطعا بر می آییم.
    حالا چجوری همراه بشیم؟
    برای پاسخ دادن به این سوال باید اول بپرسیم و بدونیم که چجوری داره دنیای وب تغییر می کنه؟

    چگونه نقش طراحان وب در حال تغییر است؟
    کار ما به عنوان طراحان وب در بسیاری از جوانب در حال تغییر است. ولی من بر این باورم که این ما باید به این تغییرات بنیادی و اولیه به 4 جهت نگاه کنیم. پر اهمیت ترین و شاخص این 4 جهت ، تخصص می باشد.

    تخصص بیشتر

    برای بیشتر تاریخچه های صنعت ما یک شخص خاص می تونسته یک وب سایت کامل رو به تنهایی بسازه. از تولید محتوا گرفته تا طراحی و ساخت سایت . یک نفر می تونسته تمام این کار ها رو انجام بده.

    ولی وقتی سایت های ما به چیز های پیچیده تری رشد کردن برای یک نفر خیلی سخت شد تا بتونه تمام اون مهارت های لازم رو به دست بیاره. به طور مثال با یک دید منطقی از بهینه سازی موتور های جست و جو کار کنین ( حتی با سختی نسبی ) ولی هیچوقت نمی تونین با متخصص های این موضوع رقابت کنین! در آخر هم سرویس ای که شما ارایه می دین خب میشه یک سرویس رده 2!
    این موضوع در زمان های قبل تاثیر و اهمیت چندانی نسب به زمان حال نداشت ، نه تنها چیز هایی اسون تری برای ساخت وجود داشت بلکه وب سایت ها هم به اندازه ی الان مهم و مطرح نبودن!
    بسیاری از طراحان وب نمی خوان که متخصص بشن. آن ها اینکه بتونی همه ی وب سایت رو خودت بزنی بیشتر رضایت بخش می دونن!
    اما این کار اون هارو برای کار کردن روی وب سایت های کوچک محدود میکنه خب اینم باید در نظر داشته باشیم که سایت های با عملکرد محدود دیگه الان برای کار های تجارتی خوب نیست.
    سوال اصلی هم اینه که این سایت ها دیگه چقدر قراره دووم بیارن؟

    یکپارچگی بیشتر

    سایت ها فقط از لحاظ جنبه ی ساخت پیچیده نشده اند بلکه همچنین به این دلیل که در یک اجتماع بزرگ وجود دارند هم پیچیده ایند.
    در یک زمانی بود که سایت ها فقط یک کانال دیجیتالی بودند. اما امروزه ما در جهانی زندگی می کنیم که وب سایت های ما باید در کنار شبکه های اجتماعی ، موبایل و همچنین کمپین های بازاریابی دیجیتال کار کنند.

    این به این معنی است که از یک طرف ما نیازمندیم که متخصص شویم و از یک نظر دیگر باید از بیشتر از همیشه از تعداد کانال های بیشتر آگاه باشیم.

    اشتراک بیشتر
    با درگیر شدن بسیاری از مردم در موفقیت استراتژی دیجیتالی شرکت ما دیگر نعمت تنها کار کردن رو نداریم. ما باید به طراحی باز عادت کنیم. ما دیگر نمی توانیم صبر کنیم یک طرحی به اتمام برسه و بعد از اون به دیگران نشونش بدیم.

    این به این دلیل است که تصمیم هایی که ما می گیرم یک تاثیر اولیه ای در کاری که مردم می کنند دارد. تصمیم های طراحی بر روی ساخت و محتوا و همینطور چگونه سایت ما در تعامل با بقیه ی کانال های ارتباطی هست ، تاثیر زیادی دارد.
    به عنوان یک صنعت بالغ باید کارگروهی رو در بین خودمون گسترش بدیم و بی شک صنعت ما رشد خواهد کرد.
    ادامه مطلب

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)

کاربر گرامی برای پاسخ به این موضوع اگر عضو روکش هستید باید سایت شوید در غیر اینصورت باید عضو شوید.