در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #33161

    academyit
    مشارکت کننده

    اول کلید برای اینکه در طراحی UX را کامل رعایت کرده باشیم اینه که اول از همه بدونیم از کجا می آید ، که کمک میکنه بتونیم مشکلمون رو بشناسیم و در برابر اون به رفع مشکل بپردازیم.

    در هر جا که ممکن است شما تو پروسه ی بر طرف کردن نقص ها و وام های طراحی باشین خیلی در موقعیتی که هستین خودتون رو گرفتار نکنین چراکه شما ممکنه وام ها ی دیگه ای که به طراحی باید بدین رو – به این معنی که یه کار هایی رو باید انجام بدین که طراحی خوبی داشته باشین را -فراموش کنین . همیشه ممکن است هنوز یه قدم باشه که برای طراحی عالی باید طی کنین.
    قابلیت استفاده از تحقیق و آزمایش
    برای محافظت در برابر عدم کم و کاستی در UX ، برای کاری که داریم ازش حمایت می کنیم ، امری ضروری است که به پیچیدگی های کار واقف باشیم. هر چی شما بیشتر از کاربران خودتون مطلع باشین ، نقص کمتری در کارتون دارین. متاسفانه این که کسانی که در UX وقت می گذارند تحقیق در ارتباط با کاربران را جدی نمی گیرند.
    شما دلایل مختلفی پیدا می کنین تا تقصیر رو گردنش بندازین. از هزینه ها گرفته تا معامنت مشتریان. آزمایش نکردن هم مشکلاتی دارد چند دفعه شده که بشنوین که این مشکلی که بهش برخورد می کنین آزمایشیه زمانش رسیده بازاریابی کنین؟ ددلاین های کوتاه و اعتماد بر معیار های پذیرش مشترین همه به معنیه استفاده نکردن از قابلیت آزمایش است. خیلی از کمپانی ها هم حتی به این باورند که تضمین کیفیت تنها چیزیه که ارزش داره!
    اگر شما در کوشش اید که تحقیق کاربران را به کاربگیرین بد نیست به 3 مورد راهنمایی در ارتباط با اقدامات عملی برای تحقیق کاربران توجه کنین:
    هر تحقیق کاربران را حول در امد چارچوب بندی کنین
    برای حمایت از نقطه نظر خودتون تحقیقات موردی داشته باشین
    یک برنامه تحقیقات کاربری مختصری ارایه بدین که با برنامه زمانی و بودجه ای عملی باشه. در 1 صفحه مختصرا یک پیش زمینه کلی ارایه بدین ، متد های آزمایشی و برنامه رو هم ذکر کنین و همچنین اهداف آزمایشی و بینش هایی که مد نظرتون هست رو هم بیان کنین.وقتی کار به جایی میرسه که باید آزمایش و تحقیق کاربران نهایی رو انتخاب کنین سعی کنین یه ارتباطی بین افرادی که اجرا میکنن نرم افزار رو پیدا کنید. در غیر این صورت به سمت خریدار رفتن ممکنه به تشریفات زاید منتهی بشه.
    همینطوری که خیلی از UX کاران بزرگ گفتن حتی 2 ساعت تو هفته وقت گذاشتن برای تست و آزمایش کاربران بدون از دست دادن اندکی کیفیت خیلی رو کمیت کار اثر گذاره!
    ماژولار بودن
    یک طراحی که از ابتدای ابتدای آن خوب باشد همیشه پایدار می ماند.
    یک دکمه در یک حالت خیلی خاص به خودش نمایش داده میشه ممکنه در طراحی کلی اون تنوع باشه ولی خب همیشه یک کاربر میفهمه که این یک دکمه اس . در حقیقت باید طراحی ما به صورت ماژولار باشد و اجزای آن قابلیت استفاده ی دوباره رو داشته باشن.
    چگونه از نقص های UX را در طراحی خود بپرهیزیم؟

    تلاش کنین تا طراحی ای رو داشته باشین که هم در زبان طراحی و هم در کد های خودش ماژولار باشد.
    یک طراح خونه برای هر پروژه ی خودش در ها و پنجره های جدید طراحی نمیکنه. یک پایه ی استانداردی برای کارش در نظر میگیره یه سری از پیش تولیداتی رو هم داره که با پوسته های مختلف اونا رو متفاوت میکنه .همچنین میشه یه مجموعه ای از المان های مشترکی که مکررا در طی تولید محصولمون تکرار شده رو هم شناسایی کنیم. مثلن یک فرم ورود از یک نام و پسوورد و و همینطور لینک فراموش کردن پسوورد و این ها استفاده کرده است.
    وقتی المان های پایه به اجزا پیوستند زبان طراحی شروع به فرم گرفتن می کنه.الگوی مشترک UI پدیدار میشه و میتونه در کتابخانه یا راهنمای استایل ها به عنوان سند ذخیره شه. همینطور شما میخواین که توضیح بدین که کی باید از مورد ها استفاده کنین و اینکه روابط بین المان های الگو چطوریه ! مثلن چه موقع از چه نوع لیستی استفاده کنین.
    جز های کوچیک ممکنه با هم ترکیب بشن و اجزای بزرگ رو بسازن که در نهایت صفحه ها را بسازند در این نقطه شما در اینکه اینارو استفاده کنین صرفه جویی وقت کردین و فقط باید کمی تلاش کنین تا برای جزییات وقت بزارین. با این کار شما هی اون اجزایی که قبلن استفاده کرده بودین رو مقیاس بندی کردین و برای بسیاری از موارد اون رو به کار گرفتین.برای اینکه طرح کلی شما رو به راحتی تیم شما بتونن متوجه بشن اجزایی که میتونن دوباره استفاده بشن رو باهم بهشون توضیح بدین و همینطور که دارین کاربرد های این هارو توضیح میدین مطمئن باشین که دارین از کلمات عمومی ای استفاده می کنین مثلن Homepage Header از Header خیلی راحت تر مفهموم رو می رسونه!
    در کد
    تا زمانیکه طراحی ماژولار تناقص های طراحی را در حالت کلی کم میکنه ، کد زدن ماژولار هم به اینکه اجرای کد تمیز تر و ساده تر بشه و همینطور از لحاظ فنی هم بی نقص باشه کمک میکنه . با کد زدن ماژولار ، گروه برای یه تغییر ساده ی Html نیازی نیس که 100 ها نمونه از دکمه را تغییر بدن.
    در عوض ، تغییری که میخوایم در یه خط کد برای همهی دکمه هایی که استفاده کردیم اعمال میشه و همه ی دکمه ها به همون حالت دلخواهی که ما میخوایم در میان.
    در اینجا به شما چند راه و روش کمکی رو ارائه میدیم:
    Object-Oriented CSS (OOCSS) یک معماری فرانت ماژولار است که ساختار UI را از ظاهر آن و همینطور محتوا رو هم از چیزی که اون رو در بر میگیره ، جدا می کند. با استفاده از این روش استایل شما رو قابل استفاده ی دوباره و همینطور قابل نگهداری می کند.
    SMACSS به معنی معماری قابل مقیاس و ماژولار برای CSS است.که توسط Jonathan Snook ساخته شده است. روحا مشابه OOCSS می باشد ، که در 5 دسته سازماندهی شده : پایه ، پوسته ، ماژول ، حالت و زمینه.
    BEM به معنی بلاک ویرایش عنصر است. در پایه یک کلاس قرار داد است که روش OOCSS را دنبال می کند.
    Atomic Design یک متد ای برای تولید سیستم طراحی است که به دست Brad Frost ساخته شده است. روش به این صورت است که سیستماتیکی المان های پایه ی طراحی UI شما را تشخیص می دهد – اتم ها – که می تونن ماهیچه ها رو با هم ترکیب بشن بسازن و در نهایت یک سیستم بشن. بهترین تشبیه ای می باشد که میشه استفاده کرد تا طراحی ماژولار رو بفهمین.در نهایت شما یک طراحی متعهد با زیبایی ، تعامل مناسب و کد های خوب می سازید که موثر ترین متد برای دوری از نقص های UX است. این باعث میشه که طراحی ساخته بشه و برای ساخت صفحه ی جدید با همین قانون های پیش رو بهترین روش می باشد. و اگر هر نقصی هم پیش بیاد برای درست کردن این نقص راحت تر میشه آدرس دهی کرد.
    ادامه مطلب

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)

کاربر گرامی برای پاسخ به این موضوع اگر عضو روکش هستید باید سایت شوید در غیر اینصورت باید عضو شوید.