در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #32988

    academyit
    مشارکت کننده

    اول کلید برای اینکه در طراحی UX را کامل رعایت کرده باشیم اینه که اول از همه بدونیم از کجا می آید ، که کمک میکنه بتونیم مشکلمون رو بشناسیم و در برابر اون به رفع مشکل بپردازیم.

    در هر جا که ممکن است شما تو پروسه ی بر طرف کردن نقص ها و وام های طراحی باشین خیلی در موقعیتی که هستین خودتون رو گرفتار نکنین چراکه شما ممکنه وام ها ی دیگه ای که به طراحی باید بدین رو – به این معنی که یه کار هایی رو باید انجام بدین که طراحی خوبی داشته باشین را -فراموش کنین . همیشه ممکن است هنوز یه قدم باشه که برای طراحی عالی باید طی کنین.
    قابلیت استفاده از تحقیق و آزمایش
    برای محافظت در برابر عدم کم و کاستی در UX ، برای کاری که داریم ازش حمایت می کنیم ، امری ضروری است که به پیچیدگی های کار واقف باشیم. هر چی شما بیشتر از کاربران خودتون مطلع باشین ، نقص کمتری در کارتون دارین. متاسفانه این که کسانی که در UX وقت می گذارند تحقیق در ارتباط با کاربران را جدی نمی گیرند.
    شما دلایل مختلفی پیدا می کنین تا تقصیر رو گردنش بندازین. از هزینه ها گرفته تا معامنت مشتریان. آزمایش نکردن هم مشکلاتی دارد چند دفعه شده که بشنوین که این مشکلی که بهش برخورد می کنین آزمایشیه زمانش رسیده بازاریابی کنین؟ ددلاین های کوتاه و اعتماد بر معیار های پذیرش مشترین همه به معنیه استفاده نکردن از قابلیت آزمایش است. خیلی از کمپانی ها هم حتی به این باورند که تضمین کیفیت تنها چیزیه که ارزش داره!
    اگر شما در کوشش اید که تحقیق کاربران را به کاربگیرین بد نیست به 3 مورد راهنمایی در ارتباط با اقدامات عملی برای تحقیق کاربران توجه کنین:
    هر تحقیق کاربران را حول در امد چارچوب بندی کنین
    برای حمایت از نقطه نظر خودتون تحقیقات موردی داشته باشین
    یک برنامه تحقیقات کاربری مختصری ارایه بدین که با برنامه زمانی و بودجه ای عملی باشه. در 1 صفحه مختصرا یک پیش زمینه کلی ارایه بدین ، متد های آزمایشی و برنامه رو هم ذکر کنین و همچنین اهداف آزمایشی و بینش هایی که مد نظرتون هست رو هم بیان کنین.وقتی کار به جایی میرسه که باید آزمایش و تحقیق کاربران نهایی رو انتخاب کنین سعی کنین یه ارتباطی بین افرادی که اجرا میکنن نرم افزار رو پیدا کنید. در غیر این صورت به سمت خریدار رفتن ممکنه به تشریفات زاید منتهی بشه.
    همینطوری که خیلی از UX کاران بزرگ گفتن حتی 2 ساعت تو هفته وقت گذاشتن برای تست و آزمایش کاربران بدون از دست دادن اندکی کیفیت خیلی رو کمیت کار اثر گذاره!
    ماژولار بودن
    یک طراحی که از ابتدای ابتدای آن خوب باشد همیشه پایدار می ماند.
    یک دکمه در یک حالت خیلی خاص به خودش نمایش داده میشه ممکنه در طراحی کلی اون تنوع باشه ولی خب همیشه یک کاربر میفهمه که این یک دکمه اس . در حقیقت باید طراحی ما به صورت ماژولار باشد و اجزای آن قابلیت استفاده ی دوباره رو داشته باشن.
    ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)

کاربر گرامی برای پاسخ به این موضوع اگر عضو روکش هستید باید سایت شوید در غیر اینصورت باید عضو شوید.