در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #33185

    academyit
    مشارکت کننده

    کدهای Quick Response نوعی رمز دو بعدی هستند که امروزه بر روی بسیاری از محصولات و تبلیغات چاپی مشاهده می‌شوند. گوشی‌های هوشمند یا دستگاه‌های مخصوص آن‌ها را اسکن و شما را به وب سایت، ایمیل، تلفن و غیره لینک می‌کنند. این کدها می‌توانند دربردارنده هر گونه اطلاعات متنی باشند.

    کاربردها

    با افزایش استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند، شاهد افزایش روزافزون استفاده از این کدها خواهید بود. هرگونه اطلاعات مانند آدرس یک URL، متن از پیش تعیین شده، شماره تلفن، اطلاعات کارت ویزیت، تبلیغات یک محصول و غیره، قابل تبدیل به کد QR هستند.
    قرار دادن این کدها در هر محلی که امکان چاپ آن‌ها وجود داشته باشد امکان‌پذیر است. می‌توان آن‌ها را بر روی دیوار، بسته‌بندی محصول، کارت ویزیت شرکت، بنرهای تبلیغاتی و حتی طرح روی لباس‌ها چاپ کرد.

    تفاوت بارکد و QR

    بارکدها مجموعه‌ای از داده‌های ذخیره شده در خط‌های عمودی هستند اما QR کدها یا بارکدهای دو بعدی قابلیت ذخیره داده در هر دو جهت افقی و عمودی را دارند. یک بارکد استاندارد تک بعدی (UPC/EAN) حداکثر 30 عدد را در خود ذخیره می‌کند در حالی‌که در بارکد QR امکان ذخیره 7089 عدد وجود دارد. این حجم داده برای ذخیره ویدئو، صفحه‌های توئیتر و یا مجموعه‌ای از صفحات وب سایت‌های دیگر کافی است.

    مراحل اسکن

    اسکن کد QR به وسیله برنامه‌های reader انجام می‌شود. این برنامه‌ها بر روی دستگاه‌های مخصوص بارکدخوان قرار دارند؛ هم‌چنین می‌توان آن‌ها را روی گوشی‌های هوشمند نصب کرد. پس از نصب یکی از این برنامه‌های رایگان مانند Barcode Reader، کافی است با استفاده از دوربین دستگاه هوشمند خود کد QR را اسکن کنید. برنامه داده‌های رمزنگاری شده را برای شما رمزگشایی خواهد کرد.

    ساخت یک کد QR

    توجه داشته باشید که اگر کاربر وقت بیشتری را برای مشاهده اطلاعات یا تبلیغ شما با اسکن کد QR صرف می‌کند، انتظاری بیشتر از دیدن فقط یک آدرس اینترنتی خواهد داشت. برای قدردانی از وقت مخاطب، سعی کنید اطلاعاتی خاص و جذاب به او ارائه دهید.
    ادامه مطلب

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)

کاربر گرامی برای پاسخ به این موضوع اگر عضو روکش هستید باید سایت شوید در غیر اینصورت باید عضو شوید.