در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #33267

    academyit
    مشارکت کننده

    سلام دوست عزیز خیلی خوشحالم از اینکه باز با یکی دیگه از مقالات آکادمی آی تی در خدمت تو دوست عزیز هستم ، در این مقاله میخوایم با هم به بررسی کروسل در طراحی وب سایت می پردازیم. عوامل موجود در رابط های کاربری وب سایت بسیار زیاد می باشند که یکی از آنها کروسل می باشد مثلا اسلایدری از تصاویر متعدد که تو می تونی رو آن کلیک کنی یا حتی یک انیمیشن چرخنده که علائم بسیاری را نمایان می کند.

    در بیشتر طراحی سایت ها کروسل موجود می باشد مثلا نمونه آن را می تونی در سایت DELL ببینی :

    این سایت ها دارای ویژگی ها زیر می باشد:
    کروسل در بالای صفحه اصلی سایت ظاهر میشود و بخش قابل توجه ای از صفحه وب سایت را درگیر می کند. نشانه هایی را ارائه می دهد که بیانگر این موضوع می باشد که بیش از یک بخش از محتوا و یا داده در این کروسل موجود می باشد. بخش کوچکی از یک محتوای متنی را در هر فریم جای می دهد. محتوایی درباره اطلاعات و عملکرد برند می باشد و یا حتی می تواند شامل تبلیغات نیز باشد .
    صاحبان وب سایت ها نمیتوانند ازاینکه چه تعداد افرادی از اطلاعاتی که داخل کروسل سایت را مشاهده کردند مطلع شوند مردم اغلب بلافاصله این تصویرهای بزرگ را به پایین و یا بالا اسکرول می کنند که ممکن بیشتر محتوا از دست کاربر برود یا حتی اصلا ظاهر نشود ، مهمترین موضوع در استفاده از کروسل ها در طراحی سایت ها که مردم به طور مکرر آنها را نادیده می گیرند و به این ترتیب است که بیشتر محتواهای ارزشمند مشاهده نمی شوند. که طراحان این کروسل ها را به عنوان کلکسیونی از تصاویر ملاحظه می کنند، اما کاربران فکر می کنند که تنها با یک تصویر رو به رو می باشند. وجود مجموعه ای از تصاویر در کروسل ممکن است نشان دهنده کارهایی باشد که شرکت مورد نظر انجام می دهد. اما اگر یک کاربر وب سایت تنها اولین تصویر نمایان شده در فریم اول این کروسل را ببیند، ممکن است درباره سازمان و یا تجارت مورد نظر به تصورات اشتباهی برسد. این مشکل زمانی که یک تصویری در فریم اول نمایان می شود که هیچ ارتباطی با تجارت و یا سازمان مربوطه ندارد، تشدید می شود.
    مزیت کروسل :
    مزیت های فوق العاده این مورد در طراحی سایت ها این است که محتواهای فراوانی در این کروسل ها جای می گیرد که همگی تنها یک قسمت از صفحه اول وب سایت را اشغال می کنند که این موضوع می تواند جلوی گسترش چالش اینکه کدام محتوا ها ارزش بیشتری دارند و باید الویت بندی شوند را بگیرد. مزیت دیگر این می باشد که چون اطلاعات بیشتری در بالای صفحه وب سایت نمایان می شود، فرصت بیشتری برای افراد مهیا می باشد تا واقعا تمامی آن ها را مشاهده کنند.
    کروسل ها دارای تصاویر متعدد بودند که امروزه به یک تصویر ثابت و برجسته تبدیل شده اند که اکثرا در تمامی وب سایت ها وجود دارند. فریم های متناوب زیادی وجود دارد که بدین منظور است که برای رجوع به فریم های بعدی می باشد که این موضوع می تواند از نظر امنیت طراحان وب سایت را دچار خطر کند.
    اشتباهی که طراحان وب انجام می دهند این است که فکر می کنند کاربر تمام تصویرهای داخل کروسل وب سایت را مشاهده می کنند وقتی با این واقعیت رو به رو میشوند تصمیم می گیرند از تصویرهای کمتری استفاده کنند تا نتیجه بهتری حاصل کنند و سعی می کنند که از تصویرهای برجسته ای استفاده کنند تا نظر کابران را جلب کنند. ادامه مطلب

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)

کاربر گرامی برای پاسخ به این موضوع اگر عضو روکش هستید باید سایت شوید در غیر اینصورت باید عضو شوید.