در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #33160

    academyit
    مشارکت کننده

    موقعیت رسمی طراحان UX به سمتی میره که هر چی توش متخصص تر باشی بهتره و این مسیر ادامه پیدا میکنه!

    هرکسی که در طی سال های اخیر به تابلو های کار با تکنولوژی بالا سر زده باشه تصادفا به کلمه ی “full stack developer” یعنی توسعه دهنده همه فن حریف به اینجا و آنجا برخورد می کند.
    معنی این کلمه دلالت بر این داره که چقدر کسانی که full stack developer اند با کسانی که معمولی اند در بین همکاران شما متفاوت اند.توسعه دهنده ای که در همه ی لایه های توسعه علم داره و برای هر لایه قادر است که راه حلی رو ارائه بده.
    این به این معنیه که یک توسعه دهنده همه جانبه از توسعه دادن ، زیر ساخت ، جنبه های خاص طراحی ، ارتباط کاربری و حتی پروسه بازاریابی برای موفق شدن مطلع است.آن ها کسانی هستند که میدونن چطوری مثلن دارایی که Photoshop رو استخراج کنن.
    مشابها ، رشته ی تجربه کاربری درست به مدتی در دور و اطراف ما وجود داشته که که فقط بعضب متخصصین پی گیر ان باشند.آن هایی که قادر به تولید راه حل کلی برای رشته های متنوع که مربوط به تجربه کاربری اند را دارد.اونا میتونن راه حل هایی ارائه بدن که بتونن از کپی رایت و طراحی و فهمیدن کد ها و … رو بفهمن.
    بنابراین ، چه کسی UX کار همه فن حریفه؟ و مهم تر از اون ، آیا شما خودتون رو کسی از اونا میدونین؟
    { بعد هر قسمت شما میتونین ردک کنین که آیا شما قادر به انجام این موارد هستید یا نه و در آخر که مقاله ی ما رو خوندین، میتونین بفهمین که آیا یک UX کار حرفه ای هستید یا نه؟)
    نیاز های UX کار همه فن حریف
    موقعیت رسمی طراحان UX اینه که با این مسئله که تخصص های بیشتری داشته باشن همیشه در زدو خورد اند و همینطوری ادامه پیدا خواهد کرد.
    ما عادت داشتیم که همیشه به توصیف کردن و مشورت کردن با طرح های اولیه می پرداختیم ولی حالا لازمه یه سری کار عملی با محصولمون انجام بدیم تا میزان موفقیت اونو بسنجیم.

    تجربه ی کاربری راه حل های تکنولوژیکی تنها به استفاده از محص.ل ختم نمی شوند. ارائه کردن محصول با یک حضور آنلاین ( وب سایت ) و محتوای اون که کاربر مورد نظر باهاش روبه رو میشه و با اینکه اپلیکیشن دانلود شده یا محصول خریداری شده به پایان می یابد.
    تا به حال کسانی که در زمینه ی تجربه ی کاربری کار می کردن خیلی کار یکنواختی داشتن. طراحی تجربه کاربری ، به به کاربردن یه سری راهنمایی ها و طراح های اولیه ای نیاز داره تا نشون بده که چجوری می خواد از محصول یا اپلیکیشن استفاده بشه و چطور قراره کار کنن و خب چه کاربرد هایی هم باید داشته باشن.
    امروزه ( بر اساس تجربیات شخصی من و مشورت با همکاران ) همیشه کافی نیست. خیلی از UX کاران کار خودشون رو تنها طراحی چیزی که گفتم نمیبینن که فقط یه سری تحقیقات انجام بدن.
    در عوض ، اون ها از خیلی از رشته های مرتبط هم کمک می گیرند. اونایی که در این کار موفق اند رو میشه گفت “همه فن حریف UX”. برای یک توسعه دهنده خوب بودن لازمه که یه چیزایی بیشتر از کد زدن بلد باشی. در UX هم به همین ترتیبه. میتونین بیشتر در استارت آپ ها ببینین. جایی که از ابتدای کار شروع میکنین یک سری خصوصیات و رفتار هارو توصیف می کنین و نمونه ی اولیه و همینطور طراحی UI اون رو ارائه میدین و تا حتی مدیریت محصول هم پیش میرین.( در حقیقت شما می تونین خودتون رو در اون لحظه در هر عنوانی ببینین و دارین جای هر چیزی هم کار میکنین )
    طراحی رابط ( در واقعیت)
    بدیهی است که یک طراح UX خوب در زمینه UI دارای پیش زمینه ای حرفه ای می باشد. یک نیاز حیاتی وجود داره تا بفهمیم که یک طراحی طرفیت داره به چی برسه. چه محدودیت هایی داره و بهترین راه برای ارائه محصول ( در حالت کلی) چیه. چشم انداز طراحی تفاوت ایجاد میکنه ، و در هایی به سمتی که محصول ما به نحو احسن تکامل پیدا کنه رو باز می کنه!
    از این رو است که میبینیم در بسیاری موارد طراحی UI با تجربه کاربری مورد بحث قرار می گیره . و حتی صاحب کاران هم خیلی وقتا نمیتونن این 2 رو از هم جدا کنن. طراحی کاربری و تجربه کاربری یکی به نظر می آیند ولی از 2 دنیای متفاوت اند . خیلی راحته که اونارو اشتباه بگیری و اغلب به هم مربوطن و در جامعه همزمان مشهور شدن.
    برای خودتون ، UX کاران و طراحان ، مشخص کنید که در کدوم بهترین ! من خیلی راجبه اینکه استعداد بعدی که باید روش کار بشه در توسعه دهنده بودن همه فن حریف چیه ولی شما باید ازینکه کجا یه کم ضعف دارین مطلع باشین و همینطور موفقیت پروژه رو در صدر قرار بدین. وسوسه انگیزه که بخوایم ببینیم چقدر از UI و UX سر در میارین ولی اگر چیزی نمیدونین در کنار کسی که بلدن اونارو فرا بگیرین.

    به شخصه من هر دو رو به طور کلی دیدم . تجربه کاربری شامل هم کاربرد و هم پدیداری میشه و خب آدرس دادن ارتباطات این 2 به هم.آشکار است که یکی به دیگری وابسته است . کسی که بتونه تجربه هاش رو به یه چیز دیدنی تبدیل کنه خیلی تو این رشته کم است.
    اگه شما هر دو رو طراحی می کنین ، هم تجربه و هم رابط رو ، شما شروع خوبی دارین. و میتونین UNI رو فعلا داشته باشین.
    ادامه مطلب

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)

کاربر گرامی برای پاسخ به این موضوع اگر عضو روکش هستید باید سایت شوید در غیر اینصورت باید عضو شوید.